Tervehdys! Etsin muistoadressiin yhtä Helena Anhavan runoa. En tiedä mistä kokoelmasta se on. Siinä ollaan lähdössä. Luultavasti mökiltä. Todetaan, että…

Kysytty

Tervehdys! Etsin muistoadressiin yhtä Helena Anhavan runoa. En tiedä mistä kokoelmasta se on. Siinä ollaan lähdössä. Luultavasti mökiltä. Todetaan, että lähdettävä on, vaikka syysleimu kukkii. Löytyykö näillä spekseillä mitään sopivaa? Voi olla, että muistan syysleimun väärin, ja siinä onkin jokin muu kukka.

Vastaus

Vastattu

Leimukukka se runossa kukkii. Kyseinen runo löytyy Helena Anhavan vuonna 1974 julkaistulta kokoelmalta Kysy hiljaisuudelta itseäsi. Sekä myös teoksesta Runot 1971–1990 (Otava, 1990).