Terve! Minulta on hukassa lasten satukirja 80-90-luvulta. Kirjassa oli muistaakseni pääosin eläinsatuja, kirja oli paksu, kovakantinen ja kuvat olivat isoja,…

Kysytty

Terve!

Minulta on hukassa lasten satukirja 80-90-luvulta. Kirjassa oli muistaakseni pääosin eläinsatuja, kirja oli paksu, kovakantinen ja kuvat olivat isoja, värikkäitä ja käsittääkseni puuväreillä tai vesiväreillä tehtyjä.

Muistan että kirkassa oli satu taskuravusta ja hämähäkistä, kaltoin kohdelluista kissoista ja kukosta jotka asuivat metsässä mökissä, noita ja joku poika jonka nimessä oli lehmus (olisiko tämä noita kaapannut tämän pojan ja koittanut syödä tms. mutta sitten noidalle kävi köpelösti, sitten oli tarina miehestä joka muuttui kotkaksi ja olisiko ollut tarina avioparista ja toiveista ja jotenkin makkara liittyi siihen hommaan. Mikäköhän kirjan nimi oli?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kaivattu kirja ehkä Satujen valtakunta : perinteisiä satuja (Kirjalito, 1987). Runsaasti erilaisia eläinsatuja sisältävään kirjaan sisältyy myös tarina Lehmus-Leevistä.