Otsikko
Teräksien paksuuksia ilmoitetaan usein merkinnällä PL, esimerkiksi levynvahvuus 10 mm merkitään PL10. Mistä merkintä PL tulee?

Kysytty

Hei,

Teräksien paksuuksia ilmoitetaan usein merkinnällä PL, esimerkiksi levynvahvuus 10 mm merkitään PL10. Mistä merkintä PL tulee?

Vastaus

Vastattu

Merkintä "PL" tulee englanninkielisestä määritelmästä "Performance level". PL-taso on mukana teräksen ISO-standardoinneissa.