Otsikko
Tein varauksen Rooma-aiheisesta kirjasta Helmet-verkkokirjaston kautta. Kirja oli saatavissa hyllyssä Munkkiniemen kirjastossa ja jonkin ajan kuluttua kirjasta…

Kysytty

hei,
tein varauksen Rooma-aiheisesta kirjasta Helmet-verkkokirjaston kautta. Kirja oli saatavissa hyllyssä Munkkiniemen kirjastossa ja jonkin ajan kuluttua kirjasta oli merkintä "matkalla" Viikin kirjastoon, johon sen olin pyytänyt. Kummallista kyllä, parin päivän kuluttua, kun en ollut saanut e-mailitse vielä ilmoitusta että kirja olisi noudettavissa, huomasin, että varaukseni olikin lainassa, ja eräpäivä n. kuukausi eteenpäin. Kuinka tämmöinen on mahdollista?? Ei kait lainaaminen voi olla mahdollista, jos teos on jo "matkalla"??

tiedustelee pekka Maijala

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun tapauksessasi on käynyt niin, että tuo kirja on mennyt lainaan
Munkkiniemen kirjaston asiakkaalle. Varauslistaa ei ole ehditty käsitellä ja tuo munkkiniemen lainaaja on ehtinyt lainata sen ensin.
Valitettavasti näin käy joskus.