Otsikko
Tein eilen muutaman varauksen, ja huomasin tänään, että osoitetietoni olivat vanhentuneet. Korjasin asian tänään netistä. Ajattelin vain kysäistä, että…

Kysytty

Tein eilen muutaman varauksen, ja huomasin tänään, että osoitetietoni olivat vanhentuneet. Korjasin asian tänään netistä. Ajattelin vain kysäistä, että mahtavatko osoitetietoni päivittyä automaattisesti myös ko. varausten suhteen, jotta saan tiedon varausten saapumisesta oikeaan osoitteeseen/sähköpostiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen Helmet-tietokantaan tehty osoitteenmuutos päivittyy saman tien. Jos varaamasi kirjat kuitenkin olivat hyllyssä jossakin kirjastossa ja lähtivät jo samana päivänä valitsemaasi noutokirjastoon, on mahdollista, että tieto varauksista menee vanhaan osoitteeseen, koska osoitteenmuutos on tehty seuraavana päivänä. Sinun kannattaa seurata tilannetta Helmetin kautta tai soittaa noutokirjastoon varmistaaksesi asian.