Tehtävänäni on koota tietoja Iso- Britanniasta; tuotannosta, työllisyystilanteesta, hintatasosta, kulkuyhteyksistä, infrastuktuurista, tärkeimmistä…

Kysytty

Tehtävänäni on koota tietoja Iso- Britanniasta; tuotannosta, työllisyystilanteesta, hintatasosta, kulkuyhteyksistä, infrastuktuurista, tärkeimmistä kauppakummpaneista jne, mutta löytäminen on ihan mahdotonta! Kirjastoissa on yleensä tiedot aika vanhoja ja minä tarvitsisin mahd. uutta.
Ajattelin kysyä Teiltä mahdollisia hakusanoja tai ihan kirjallisuustietoja, että pääsisin edes alkuun!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kysymästänne aiheesta on vaikea löytää tuoretta tietoa suomen kielellä tai jos sitä on, se on hajallaan sanoma- ja aikakauslehdissä. Oletteko tutustunut monikulttuurisen kirjaston sivuihin osoitteessa http://www.lib.hel.fi/mcl/ -> World Info -> Iso-Britannia Vaikka sen aineisto onkin enimmäkseen englanninkielistä, uskoisin sen aukeavan helposti jo sanakirjan avulla.

CIA:n World Factbook (http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/uk.html)sisältää perustietoa mm. maan maantieteestä, väestöstä, hallinnosta ja taloudesta.