Tehtäessä hakua, vaihtoehto aikuiset mutta mukaan tulee myös lasten teoksia, miksi?

Kysytty

Tehtäessä hakua, vaihtoehto aikuiset mutta mukaan tulee myös lasten teoksia, miksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Huomiosi on oikea, eli lapset/aikuiset -rajaus ei todellakaan haussa toimi. Sama koskee rajausta kauno- ja tietokirjallisuuden välillä.

Nämä harmilliset puutteet johtuvat siitä, että käytössämme oleva verkkokirjasto on kehitetty alunperin ruotsalaiseen kirjastoympäristöön, missä aineisto luetteloidaan joiltain osin eri tavoin kuin Suomessa.

Vika on järjestelmätoimittajan tiedossa, mutta ainakaan pikaista parannusta meille ei ole luvattu.