Teen opinnäytetyötä johtoryhmistä. Minulla on muutama hyvä suomenkielinen teos (mm. Mansukoski ym: Käytännön johtoryhmätyöskentely). Etsin vastaavaa tai edes…

Kysytty

Hei,

teen opinnäytetyötä johtoryhmistä. Minulla on muutama hyvä suomenkielinen teos (mm. Mansukoski ym: Käytännön johtoryhmätyöskentely). Etsin vastaavaa tai edes sinnepäin olevaa kirjaa ruotsin- ja englanninkielellä. Helmet-haulla en onnistunut löytämään tai etsin väärillä sanoilla.

Kiitos etukäteen kaikesta avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-hausta ei tosiaan löydy haulla johtoryhmät kuin suomenkielisiä teoksia. Haulla johtokunnat saadaan yksi englanninkielinen kirja: The reflecting glass : professional coaching for leadership development / Lucy West and Mike Milan. Sanalla johtaminen löytyy sitten jo lukuisia englanninkielisiä kirjoja.
Helmet-haussa ruotsinkieliset julkaisut on asiasanoitettu ruotsiksi. Asiasanalla ledningsgrupper ei saada osumia, mutta ledarskap tuottaa jo paljon osumia.

Asiasanat löytyvät sanastoista YSA ja Allärs: http://www.helmet.fi/search~S9*fin/i

Alan kirjallisuus löytyy parhaiten kauppakorkeakouluista. Helsingin
Kauppakorkeakoulun Helecon Mix -tietokanta antaa varmasti relevantimpia osumia. Tietokannassa on laaja asiasanoitus ja julkaisujen sisällysluettelot. Esimerkiksi Mansukosken kirja on asiasanoitettu myös englanninkielisin termein, joilla kannattaa tehdä uusia hakuja.
Heleconin tarkennettu haku sanoilla management groups antaa esim. julkaisut:
F1rst among equals : how to manage a group of professionals / Patrick J. McKenna and David H. Maister, 2002
Organizational behaviour : an introductory text / David Buchanan and Andrzej Huczynski, 2004

Hankenin kirjastoluettelo antaa asiasanalla mm. ledningsgrupper julkaisut:
Implementering av Balanced scorecard för en ledningsgrupp / Mathias U. C. Björklund Helsingfors : Svenska handelshögskolan , 2008
Ledningsgruppen och dess medlemmar / Mattsson, Bo julk. 1990
Asiasanalla Boards of directors löytyy teos:
Thin on top : why corporate governance matters and how to measure and improve board performance / Bob Garratt
Förlag: Yarmouth, ME : Nicholas Brealey Pub , cop. 2003
http://www.hanken.fi/public/library