Otsikko
Teen opinnäytetyötä ja olen epähuomiossa jättänyt kolmen kirjan kirjailijoiden etunimet kirjoittamat ylös.Tiedän teoksen nimet ja kaikkien kirjoittajien…

Kysytty

Teen opinnäytetyötä ja olen epähuomiossa jättänyt kolmen kirjan kirjailijoiden etunimet kirjoittamat ylös.Tiedän teoksen nimet ja kaikkien kirjoittajien sukunimet, mikä neuvoksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen kokoelmatietokannat löytyvät Internetistä. Tietokannoista voit etsiä julkaisutietoja aineistosta. Jos tiedät teoksen nimen, kirjailijan etunimi löytyy helposti. Voit myös käyttää sanahakua mm. silloin, jos muistat vain esimerkiksi osan teoksen nimestä. Eri kirjastojen tietokannat löytyvät kirjastojen kotisivujen kautta tai esimerkiksi kirjastot.fi- palvelusta. Osoite on http://www.kirjastot.fi.
Sieltä löytyvät linkit kunnankirjastojen, Amk-kirjastojen, yliopistokirjastojen ja erikoiskirjastojen kotisivuille ja kokoelmatietokantoihin. Vaikka olisit ostanut kirjat kirjakaupasta,löydät haluamasi tiedot mitä todennäköisimmin tätä kautta. Tietenkin voit pyytää apua myös asioidessasi kirjastossa.