Teen lehtujuttua aikakauslehteen metsään ja puihin liittyvistä sanonnoista, sananparsista, idiomeista ja fraaseista. Mitä aineistoa olisi tarjolla, sähköisenä…

Kysytty

Teen lehtujuttua aikakauslehteen metsään ja puihin liittyvistä sanonnoista, sananparsista, idiomeista ja fraaseista. Mitä aineistoa olisi tarjolla, sähköisenä tai paperilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan pääkirjaston suomen kielen hyllystä (88.2.)löytyvät esim. seuraavat teokset: Suomalainen fraasisanakirja; Kari Erkki: Naulan kantaan: Nykysuomen idiomisanakirja, 1993; Kuisma Juha: Tupenrapinat: idiomeja ajan uumenista, 2015; Päivä pulkassa, pyy pivossa, 2014; Muikku-Werner Pirkko: Suurella sydämellä, ihan sikana: suomen kielen kuvaileva fraasisanakirja, 2008; Tervomaa Raija: Päin mäntyä: suomen kielen sanontoja, 2002.

0 ääntä

Kommentit