Teen gradua virkamieslain 14.2 §:stä, käyttäytymisvelvollisuudesta asemensa ja tehtäviensä edellyttämällä tavalla, kohderyhmänä sotilaat ja poliisit. Löytyykö …

Kysytty

Teen gradua virkamieslain 14.2 §:stä, käyttäytymisvelvollisuudesta asemensa ja tehtäviensä edellyttämällä tavalla, kohderyhmänä sotilaat ja poliisit.

Löytyykö (oikeus)kirjallisuutta ja lakeja, jossa olisi tietoa, onko Ruotsissa käytössä samanlainen tai samantyyppinen käyttäytymisvelvollisuus poliiseille ja sotilaille? Osan teoksista pitäisi olla ruotsiksi. Aiheeseen liittyvää oikeuskäytäntöä voisin ottaa myös tutkimukseeni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Eduskunnan kirjaston ELKI-linkkitietokannan kautta saat maksuttomia luotettavia linkkejä eduskuntatiedon, oikeudellisen tiedon ja yhteiskuntatiedon alueelta. Säädöksistä pääset esimerkiksi hakemaan Ruotsin lakeja, oikeuskirjallisuuskohdasta etsimään viitteitä kirjallisuudesta, oikeustapauksia kohdastaan jne.
Tässä on linkki ELKI:iin.
http://www.eduskunta.fi/kirjasto/Elki/#/aiheittain

Eduskunnan kirjaston SELMA-kokoelmatietokanta on käytettävissä vapaasti internetin kautta.
http://lib.eduskunta.fi/Resource.phx/kirjasto/index.htx

Kirjaston ja sen aukioloajat kesällä ovat sivustolla.