Teen esitelmää ATK:n kurssia varten aiheesta RAID-levyjärjestelmä. Tietoa ei oikein irtoa,joten apu olisi paikallaan!!?

Kysytty

Moi! Teen esitelmää ATK:n kurssia varten aiheesta RAID-levyjärjestelmä. Tietoa ei oikein irtoa,joten apu olisi paikallaan!!?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

RAID-levyjärjestelmästä löytyy lehtiartikkeleita Aleksi-lehtitietokannasta hakusanalla ' RAID' tai 'levyjärjestelmät' . Esimerkiksi Kouti, Sakari, ' RAID-levyjärjestelmät: katkeamatonta käyttöä', lehdessä Tietokone, 1996, (14) ; 4 ; 97-103, Kouti, Sakari, ' RAID-levyjärjestelmät vertailussa: turvaa ja tukevuutta, sama lehti, 1994, (13); 4 ; 85-99 sekä Riihikallio, Petri, ' Varmoja RAID-kiintolevyjä' lehdessä Prosessori, 1994; 2 ; 34-37. Kirjassa ' Efficient memory programming' , tekijä Loshin, David, julkaistu 1999, mainitaan RAID-levyjärjestelmä. Aleksi-lehtitietokanta on käytössä yleisissä kirjastoissa, joten käänny oman kirjastosi puoleen lisätietoja tarvitessasi.

Internetistä löytyy paljon suomenkielistä tietoa RAID-järjestelmästä. Esimerkiksi Evreka http://www.evreka.fi/ tuo esiin yli 400 viitettä pelkästää sanalla raid ja kielivalinnalla suomi.

Lisäksi RAID-levyjärjestelmästä on julkaistu teos ' A case for redundant arrays of inexpensive disks (RAID)' / David A. Patterson, Garth Gibson and Randy H. Katz, 1987, jota on vain Helsingin yliopiston tietojenkäsittelylaitoksen kirjastossa. Tämä kirjasto on kuitenkin ainoastaan laitoksen opiskelijoiden ja tutkijoiden käytössä.