Otsikko
Te kaikkien alojen asiantuntijat! Antennipipon ohjetta kaivataan.

Kysytty

Olen yrittänyt kaivaa nettiä ja kirjoja myöten ohjetta vanhalle kunnon antennipipolle, joita 90-luvulla tuli itsekin tehtyä. Pipon pystyy virkkaamaan miten haluaa, mutta en löydä mistään ohjetta, miten se pystyssä sojottava antenni tehdään. Osaisittekohan auttaa?

Vastaus

Vastattu

Kodin kuvalehdessä on julkaistu Suomi-pipo malli 2014. Malli: Anne Sneck. Mallityön virkkaus: Kirsi-Marja Lehtipuu. Linkki ohjeeseen

Jaanabellan blogissa antennin teko on ratkaistu kieputtamalla. Linkki blogiin

Novitalla on ohje perinteiseen neulottuun mansikkaiseen antennipipoon. Linkki Novita

Antennipipot näyttävät menneen hetkeksi muodista, mutta kaikenlaisia virkattuja päähineitä löytyy myös kirjoina. Esim.

Jaenisch, Thomas ; Rohland, Felix : Myboshi, minun piponi : 15 värikästä virkkuumallia Linkki helmet.finna.fi hakuun

Hakusanalla villiä virkkausta löytyy hauskoja malleja ja uusia tekniikkaoivalluksia. Esim. Lord, Kerry:Veikeät virkatut villieläimet : 50 suloista pehmolelua helposti virkaten Linkki hakutulokseen