Tätini toimi lottana jatkosodassa. Muissa lottakomennuksissa kohdassa Lkp.- tai työmääräys oli kirjoitettu vain työmääräys, mutta kahdessa viimeisessä…

Kysytty

Tätini toimi lottana jatkosodassa. Muissa lottakomennuksissa kohdassa Lkp.- tai työmääräys oli kirjoitettu vain työmääräys, mutta kahdessa viimeisessä linnoitusrakennuspataljoonien kanttiini-komennuksissa luki työmääräys 599. Mitähän nämä numerot tarkoittavat?
Kiitos tiedosta.

Vastaus

Vastattu

Tähän ei löytynyt vastausta kirjallisuudesta. Luku voisi viitata työmääräyksen juoksevaan numeroon, jonka avulla se on kyetty tarvittaessa paikantamaan esimerkiksi työmääräyksen antaneen organisaation arkistosta.

Työvoiman käytöstä käytöstä sota-aikana taustoittavaa tietoa mm. Otto Auran väitöskirjasta: