Tästä ei saa selvää. Miten uusin lainan?

Kysytty

Tästä ei saa selvää. Miten uusin lainan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen eli Helsingin, Espoon, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjaston aineistoa voi uusia HelMet-verkkokirjastossa osoitteessa http://www.helmet.fi. Uusimiseen tarvitaan kirjastokortin numero ja nelinumeroinen pin-koodi. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa kohtaa ”Omat tietoni”. Sen jälkeen aukeaa kirjautumissivu, johon syötetään kortin numero ja pin-koodi. Sitten voit joko valita kaikki haluamasi lainat ruksaamalla ne kohdasta ”Uusi” ja klikkaamalla ”Uusi merkitys lainat”. Vaihtoehtoisesti voit klikata suoraan ”Uusi kaikki lainat”, jos haluat kaikki lainasi uusittaviksi.

Toinen vaihtoehto on uusia lainat puhelimitse. Voit tehdä sen soittamalla mihin tahansa HelMet-kirjastoon, esimerkiksi Pasilan kirjaston lainaustoimistoon numeroon 09 3108 5901. Helsingin kaupunginkirjaston muiden toimipisteiden tiedot löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/. Puhelimitse uusittaessa tarvitaan kirjastokortin numero.

Lainat on toki uusia myös käymällä kirjastossa. Silloin kannattaa varata mukaan kirjastokortti.