Tässä lähipäivinä oli Hesarissa(?) kirja-arvostelu, joka käsitteli Neuvosto-Venäjän tapahtumia. Muistini mukaan kirjoittaja oli joku englantilainen ja…

Kysytty

Hei ! Tässä lähipäivinä oli Hesarissa(?) kirja-arvostelu, joka käsitteli Neuvosto-Venäjän tapahtumia. Muistini mukaan kirjoittaja oli joku englantilainen ja kirjaassa on n.700 sivua.
Voisitteko auttaa teoksen nimen löytämiseksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Simon Sebag-Montefioren kirja Stalin: Punaisen tsaarin hovissa (Helsinki: WSOY 2004, suomentaja Kari Klemelä, 740 sivua). Siitä on ollut arvostelu Helsingin Sanomissa 30.10.04. Kirja kertoo neuvostojohtajan ja hänen lähipiirinsä elämästä 1930 -50 -luvuilla. Kirja perustuu arkistoaineistoon ja aikalaishaastatteluihin. Kustantajan sivuilla kerrotaan, että kirjassa kuvataan muunmuassa Kremlin näkökulmasta Suomen talvisotaa edeltäviä neuvotteluja. Kirjan sisällöstä löytyy lisätietoja osoitteesta: http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=product&isbn=951-0-29502-7