Otsikko
Tarvitsisin tietoa heinänkosteus mittauksista. Jos löytyisi tutkimuksia tai muuta tietoa aiheesta.

Kysytty

Tarvitsisin tietoa heinänkosteus mittauksista. Jos löytyisi tutkimuksia tai muuta tietoa aiheesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Nurmenviljely (Maaseutukeskusten Liitto 1998) on sivulla 83 karkea määritys heinän kosteuden mittaamisesta.
Suomen kansallisbibliografia Fennicasta löytyi seuraava viittaus

Ivaska, Sisko
Kosteusanalyysimenetelmistä erityisesti eräiden automaattisten kosteusmittareiden käytöstä viljan kosteuden määrittämisessä / Sisko Ivaska. -
Helsinki: Valtion teknillinen tutkimuslaitos, 1949. (Tiedoitus / Valtion teknillinen tutkimuslaitos ; 78).

Aleksi-artikkelitietokannasta löytyi seuraavat viitteet:

Laitinen, Arvo
Heinän kosteuden määritys Wile 35-pikakosteusmittarilla
Teho 1983 ; 1

Rauma, Seppo
Mittaa heinän kosteus
Käytännön maamies 1984 ; 6.