Tarvitsisin skotlantilaista runoutta, historiallista. Mieluiten suomeksi, mutta jos ei ole niin englanniksikin käy. Aiheina pitäisi olla skotlannin historia ja…

Kysytty

Tarvitsisin skotlantilaista runoutta, historiallista. Mieluiten suomeksi, mutta jos ei ole niin englanniksikin käy. Aiheina pitäisi olla skotlannin historia ja luonto. Rakkaus Skotlantiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-haun mukaan löytyi kaksi runokokoelmaa, joissa oli skotlantilaista runoutta: Kuuna päivänä: englantilaista, skotlantilaista ja irlantilaista nykyrunoutta, toimittanut Piritta Maavuori (WSOY 2003) sekä Intiimejä avaruuksia: XXV skotlantilaista runoa 1978-2002, toimittaneet Ken Cockburn ja Robyn Marsack (Like 2006)
Skotlannin kansallisrunoilijan Robert Burnsin teoksia löytyy englanninkielisenä pääkaupunkiseudun kirjastoista. Skotlantilaisesta kirjallisuudesta voi kysellä myös Yliopiston kirjastosta http://www.helsinki.fi/hum/kirjasto/palvelut/neuvonta.htm