Otsikko
Tarvitsisin Markus Jääskeläisen suomentamana pätkän WHitmanin runosta "Song of Myself".

Kysytty

Tarvitsisin Markus Jääskeläisen suomentamana pätkän WHitmanin runosta "Song of Myself".

Tämän kohdan:
Has any one supposed it lucky to be born?
I hasten to inform him or her it is just as lucky to die, and I know it.
I pass death with the dying and birth with the new-wash’d
babe,
and am not contain’d between my hat and boots,
And peruse manifold objects, no two alike and every one good,
The earth good and the stars good, and their adjuncts all good.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseiset rivit Walt Whitmanin runosta Laulu itsestäni löytyvät Markus Jääskeläisen suomennoksesta sivulta 20.

Walt Whitman: Valitut runot (2007, Sammakko)