Tarvitsisin listan suomenkielisistä tieteellisistä lehdistä. Mistähän sellaisen löydän? Erityisesti kiinnostavat kansanperinteeseen tai kulttuurihistoriaan tms…

Kysytty

Tarvitsisin listan suomenkielisistä tieteellisistä lehdistä. Mistähän sellaisen löydän? Erityisesti kiinnostavat kansanperinteeseen tai kulttuurihistoriaan tms. aiheeseen liittyvät lehdet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielisiä tieteellisiä lehtiä löytyy seuraavista tietokannoista: ARTO (vapaasti käytettävissä oleva kotimaisten artikkeleiden viitetietokanta); ALEKSI (artikkeliviitetietokanta kotimaisista aikakaus- ja sanomalehdistä, vain kirjastossa käytettävissä); ELEKTRA (kotimaisten tieteellisten aikakauslehtiartikkelien ja väitöskirjojen kokotekstitietokanta, vain kirjastossa käytettävissä); SUOMA (vapaasti käytettävissä oleva suomalaisten verkkolehtien luettelo). Linkit näihin tietokantoihin löytyvät esim. Hämeenlinnan kaupunginkirjaston sivulta kohdasta palvelut ja tietokannat. Makupalat-linkkikirjastosta kohdasta Taiteet ja Kulttuuri-yleistä löytyy myös linkkejä verkkolehtien sivuille.