Tarvitsisin EU:n käännöskokeeseen mukaan paperisen sanakirjan, jossa olisi keskeisiä EU-termejä suomeksi, englanniksi, ranskaksi ja italiaksi. En…

Kysytty

Tarvitsisin EU:n käännöskokeeseen mukaan paperisen sanakirjan, jossa olisi keskeisiä EU-termejä suomeksi, englanniksi, ranskaksi ja italiaksi. En kirjastohaulla löytänyt teosta, vaikka muistan sellaista monikielistä sanastoa joskus kauan sitten käyttäneeni. Voitteko auttaa? (Nettiaineistot eivät tässä tapauksessa tule kysymykseen.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eduskunnan kirjaston kokoelmissa on useita erikielisiä EU-aiheisia sanakirjoja. Mutta ei haluamillasi kielillä kuin Eurosanakirja, joka on luonteeltaan yleinen ja tarkoitettu lähinnä matkailijoille. Varastokirjastossa on tällainen julkaisu: De Fouloy, Christian.

Nimeke:Glossary of EC terms and acronyms / Christian De Fouloy.

1992.421 s.
Sisältö:Français - anglais - allemand - italien - espagnol.