Tarvitsen yleistajuisen artikkelin tiedonvälityksestä, aiheesta ovatko uutiset totta. Missä teoksessa sellainen artikkeli voisi olla?

Kysytty

Tarvitsen yleistajuisen artikkelin tiedonvälityksestä, aiheesta ovatko uutiset totta. Missä teoksessa sellainen artikkeli voisi olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Sopulisilppuri:mediakritiikin näkökulmia on Esa Sirkkusen artikkeli Yksi uutinen - monta puntaria s. 61-82. Näistä kirjoista voisi löytyä lisää valittavaksi:Anu Mustonen: Mediapsykologia; Ignacio Ramonet: Median tyrannia. Lisäksi Tiedotustutkimus-lehden numerossa 1993:2, s.46-58 on Veikko Pietilän kirja-arvostelussa esitelty kulttuurilähtöisen uutisutkimuksen lähtökohtia.
Niin & näin-lehden numerossa 2000:4 Erkki Karvosen artikkeli Kaupallisuus journalismietiikan uhkana.