Otsikko
Tarvitsen tietoa seuraavista: knowledge management sekä hiljainen tieto. Mistä voin löytää tietoa em. aiheista?

Kysytty

Tarvitsen tietoa seuraavista: knowledge management sekä hiljainen tieto. Mistä voin löytää tietoa em. aiheista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hiljaista tietoa käsitellään seuraavissa teoksissa:

Koivunen, Hannele: Hiljainen tieto (Otava 1997)
Levonen, Terttu: Ikä karttuu, elämä jatkuu (Gummerus 2001)
Nurminen, Raija: Hiljainen tieto hoitotyössä (Tammi 2000)
Nurminen, Raija: Intuitio ja hiljainen tieto hoitotyössä (Kuopion yliopisto 2000)
Tieto ja tietoyhteiskunta (Gaudeamus 2000).

Knowledge managementista löytyy tietoa seuraavista teoksista:

Honeycutt, Jerry: Tietämyksenhallinta (Edita 2001)
Ståhle, Pirjo: Dynamic intellectual capital (Wsoy 2000)
Ståhle, Pirjo: Knowledge management (Wsoy 1999).

Kirjojen saatavuuden voi tarkistaa Riimi-aineistohausta osoitteessa http://kirjasto.pori.fi/riimi/zgate.dll

Internetistä voi hakea tietoa esim. Google-haulla osoitteessa http://www.google.com ; sekä hiljainen tieto että knowledge management antoi paljon hakutuloksia.