Otsikko
Tarvitsen aineistoa systeemityötä käsittelevään lopputyöhöni. Mistä löydän kattavimman valikoiman ko. aiheesta? Kirjastojen osoitteet?

Kysytty

Tarvitsen aineistoa systeemityötä käsittelevään lopputyöhöni. Mistä löydän kattavimman valikoiman ko. aiheesta? Kirjastojen osoitteet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun leisistä kirjastoista eniten systeemityöstä löytynee pääkirjastosta Pasilasta osoitteesta Rautatieläisenkatu 8, p. 31085331. Myös esim. Rikhardinkadulta (Rikhardinkatu 3, p. 31085013), Töölöstä (Topeliuksenkatu 6, p. 31085025), Kalliosta (Viides linja 11, p. 31085053) ja Itäkeskuksesta (STOA, Turunlinnantie 1, p.31085090) voi kysyä. Kirjallisuutta voi tilata yhdestä kirjastosta toiseen. Jos haluat selata kokoelmiamme Internetistä aiheeseesi liittyen, osoite on http://www.libplussa.fi.

Helsingistä löytyvät mm. seuraavat kirjat, joissa käsitellään systeemityötä:
Connolly, Thomas M.: Database systems a practical approach to design, implementation, and management, 1999; Virkki, Pekka: Systeemityö tutuksi, 1997 ja Pressman, Roger S.: Software engineering a practitioner's approach, 2000.

Kaikkein parhaiten materiaalia löytynee teknisen alan opinahjoista, esim. Teknillisen korkeakoulun kirjastosta (Otaniementie 9, p. 4514124). Teknillisen korkeakoulun kokoelmiin pääsee osoitteesta http://www.hut.fi/Yksikot/Kirjasto/ .