Tarvitsen 80- luvun alussa Tunisiassa kuvatun ranskalaisen elokuvan käsiini. Tai edes lisätietoa siitä. Elokuvan nimi Saisons violentes. Sitä on kuvattu…

Kysytty

Tarvitsen 80- luvun alussa Tunisiassa kuvatun ranskalaisen elokuvan käsiini. Tai edes lisätietoa siitä. Elokuvan nimi Saisons violentes. Sitä on kuvattu ainakin pääkaupungissa ja La Goulettessa sekä
Hammam
Lifissä.
Telefilm liittyy tuotantoon jotenkin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kaiketikin Marcel Moussyn ohjaama nuortenelokuva Saison violente (1974). Elokuva pohjautuu Emanuel Roblésin samannimiseen romaaniin ja sen pääosissa näyttelivät Olivier Abecassis (François), Sara Franchetti (François' Mutter) ja Nathanlie Dupont (Veronique).

Elonetin ei löydy tietoja siitä, että elokuva olisi esitetty Suomessa. Siitä ei ole myöskään saatavana dvd-tallennetta. Googlettamalla elokuvan nimellä löydät kuvia elokuvasta.

https://www.filmdienst.de/film/details/27469/ungestumer-sommer

https://www2.bfi.org.uk/films-tv-people/4ce2b7659c04d