Tänään, maanantaina 27.8.2018, Helmet-kirjastojen verkkosivu näyttää, että Hotakaisen Tuntematon Räikkönen -kirjaan on tehty 3250 varausta ja kirjoja on Helmet…

Kysytty

Hei!
Tänään, maanantaina 27.8.2018, Helmet-kirjastojen verkkosivu näyttää, että Hotakaisen Tuntematon Räikkönen -kirjaan on tehty 3250 varausta ja kirjoja on Helmet-kirjastoissa 1 kappale. Kysymykseni on tämä: tiedättekö, mikä on ollut kaikkien aikojen varatuin kirja Helmet-kirjastoissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmetissä ilmestyvän halutuimmat-listan laatija kertoi seuraavaa: Helmetin tietokannasta suoraan tämän tutkiminen on teknisesti tällä hetkellä mahdotonta, koska haku on liian laaja. Tämä on hankala kysymys, asiaahan voi lähestyä hyvin monella tapaa. Itse olen lähestynyt niin, että olen laskeskellut teosten varausjonoja + nidemääriä jollain tietyllä hetkellä, jolloin huipputeokset ylittävät 3000 varauksen/asiakkaan rajan ja tällöin nyt ilmestynyt Hotakaisen Kimi -teos on kaikkien aikojen pisimmän jonon kerännyt nimeke.

Tuntematon Kimi Räikkönen, Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät ja Sofi Oksasen Kun kyyhkyset katosivat on nähdäkseni top-3 jonon pituuden mukaan.

Helmetin halutuimmat löytyvät täältä, http://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Vinkit?filter=Halutuimm…