Tämä on varmaan vaikea kysymys, mutta kysyn kuitenkin, jos tietoa löytyisi. Katsoin vuosia, vuosia sitten elokuvan, jossa jotain rikollista haettiin Suomen ja…

Kysytty

Hei! Tämä on varmaan vaikea kysymys, mutta kysyn kuitenkin, jos tietoa löytyisi. Katsoin vuosia, vuosia sitten elokuvan, jossa jotain rikollista haettiin Suomen ja Venäjän tai varmaan silloin Neuvostoliiton rajoilta ja kummankin maan rajavartioiden yhteistyönä rikollinen saatiin kiinni ja siinä yhteydessä suomalaiset ja neuvostoliiton rajavartijat kohteliaasti tervehtivät toisiiaan "vetämällä lippaan" rikollisen kiinnisaamisen jälkeen. Olisi mukava katsoa tuo elokuva vielä, mutta mikähän se elokuva mahtaisi olla nimeltään ja tiedoiltaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä kysymys on välitetty kirjastonhoitajien yhteiselle keskustelupalstalle ja monia ehdotuksia on tullut. Suomen kansallisfilmografian työryhmän ehdotuksia ovat : Yli rajan (-42), Natalia (-79), Ystävät toverit (-90), Vartioitu kylä (-78), Kainuu 39 (-78). Asian selvittämiseksi tarvittaisiin lisätietoja eli esim. onko nähty elokuvateatterissa/ televisiossa, millä vuosikymmenellä nähty, väri vai mustavalkoinen, oliko tuttuja näyttelijöitä tai kuvauspaikkoja, sarjan osa vai itsenäinen teos yms.]