Taisin joskus lukea, että norsut, toisin kuin mitkään muut eläinkunnan lajit, kasvavat aikuisinakin, koko elämänsä. Onko tämä totta?

Kysytty

Taisin joskus lukea, että norsut, toisin kuin mitkään muut eläinkunnan lajit, kasvavat aikuisinakin, koko elämänsä. Onko tämä totta?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Norsujen syöksyhampaat kasvavat läpi elämän. Aikuisilla norsuilla kasvuvauhti voi olla 18 senttiä vuodessa.
Sille että norsut kasvaisivat läpi elämän, en ole löytänyt vahvistusta.

Lähde: https://tieku.fi/elaimet/kasvavatko-norsujen-syoksyhampaat-lapi-elaman

0 ääntä

Kommentit

Nisäkkäät eivät pysty kasvamaan koko ikäänsä, mutta monet muut, muunlaiset, eläimet, esimerkiksi monet kalat, liskot ja käärmeet, kasvavat jos vain saavat tarpeeksi ravintoa. Ja varsinkin selkärangattomilla voi olla siihen mahdollisuus.