Tahtoisin tietää, onko olemassa 1970-luvun alussa tehtyä TV-elokuvaa. Muistaakseni sen nimi viittasi härmän häjyihin. Pääosassa olivat ainakin Vesa Mäkelä, …

Kysytty

Tahtoisin tietää, onko olemassa 1970-luvun alussa tehtyä TV-elokuvaa. Muistaakseni sen nimi viittasi härmän häjyihin. Pääosassa olivat ainakin Vesa Mäkelä, (fallesmanni) Harri Tirkkonen ja Kalevi Haapoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on TV1:n Teatteritoimituksen kaksiosainen sarja Häjyt vuodelta 1978. Se perustuu Heikki Ylikankaan kirjaan Härmän häjyt ja Kauhavan herra (1974). Yleisradion internetsivuilla on kyselty samasta sarjasta, ja vastaus on luettavissa osoitteessa http://muistikuvaputki.yle.fi/rouvaruutu/hajyt. Videona tai dvd:nä sarjaa ei ole julkaistu.

2 ääntä

Kommentit