Otsikko
Taas olisi haussa kirja vähäisillä muistikuvilla. Selasin joskus 2000-luvun alussa kirjastossa erästä kirjaa, mutta päätin olla lainaamatta sitä ja panin…

Kysytty

Taas olisi haussa kirja vähäisillä muistikuvilla. Selasin joskus 2000-luvun alussa kirjastossa erästä kirjaa, mutta päätin olla lainaamatta sitä ja panin takaisin hyllyyn. Jälkeenpäin se on kuitenkin silloin tällöin palannut mieleen niin että tekisi sittenkin mieli lukea sitä eteenpäin. Kirja (luultavasti romaani) kertoi miehestä, jonka oli pakko kertoa ihmisille Jeesuksesta. Hän sai usein huonon vastaanoton, mutta hän koki, että hänen vain täytyy tehdä sitä. Mahdollisesti kyse oli vanhasta lupauksesta. Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyse olla Mika Waltarin romaanista Feliks onnellinen (1958)? Se kertoo ujosta ja yksinäisestä tilastovirkailijasta, joka tuntee pakkomielteenomaiseksi velvollisuudekseen päästä kertomaan yhdelle ihmiselle joka päivä, että hänen syntinsä ovat anteeksi annetut. Kirja löytyy jokaisesta kirjastokimpasta vaikka yksittäisestä kirjastosta ei löytyisikään.

Kirjan tiedot Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_43135