Otsikko
Synnyttävätkö jotkin kärpäset? Muista vuosia sitten ottaneeni kiini ison kärpäsen jonka takaosasta alkoi pursuta pieniä liikkuvia toukkia

Kysytty

Synnyttävätkö jotkin kärpäset? Muista vuosia sitten ottaneeni kiini ison kärpäsen jonka takaosasta alkoi pursuta pieniä liikkuvia toukkia

Vastaus

Vastattu

Kärpäsnaaras munii valkoisia munia, joista kehittyy noin vuorokauden sisällä toukkia. Toukkavaihe kestää kymmenisen päivää.

Åke Sandhallin kirjassa Sääsket ja kärpäset (1980) on runsaasti tietoa eri kärpäslajeista. Lisätietoa löytyy myös mm. Ötökkätieto -sivustolta.