Suosittu kotimainen tv (perhe)sarja -70 ja -80 lukujen vaihteessa. Muistan vain, että eräässä jaksossa perheen poika oli armeijassa, kuvaukset tästä armeija…

Kysytty

Suosittu kotimainen tv (perhe)sarja -70 ja -80 lukujen vaihteessa. Muistan vain, että eräässä jaksossa perheen poika oli armeijassa, kuvaukset tästä armeija-ajasta/kohtaukset tehtiin Hyrylän varuskunnassa.

Vastaus

Vastattu

Ajoitus ei osu aivan tarkasti kohdalleen, mutta voisiko kyseessä silti olla MTV:n Naapurilähiö-sarja? Sarja alkoi jo vuonna 1969, mutta jatkui vuoteen 1976 saakka. Naapurilähiön alkaessa yksi sen henkilöistä, Matti Sarpamaa (Harri Hyttinen) oli 15-vuotias. Oman muistini mukaan hän ehti käydä armeijan sarjan aikana.

Seuraavat TV:n pitkät perhesarjat osuivat sitten jo 1980-luvun lopulle. Muistaisiko joku palstan seuraajista lisää aiheesta?

Naapurilähiöstä lisää:

https://www.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_1498202