Otsikko
Suoritan Ylen digitreenejä. Siellä sanotaan wifistä näin: "Wifi-valinta kannattaa täpätä pois päältä, kun wifiä ei tarvitse. Muuten puhelin etsiskelee koko…

Kysytty

Suoritan Ylen digitreenejä. Siellä sanotaan wifistä näin: "Wifi-valinta kannattaa täpätä pois päältä, kun wifiä ei tarvitse. Muuten puhelin etsiskelee koko ajan lähimpiä tarjolla olevia wifi-verkkoja, mikä kuluttaa akkua turhaan." Edellisessä taitaakin tulla jo vastaus nyt esittämääni kysymykseen, mutta kysyn lisätarkennusta: milloin muulloin wifi kannattaa täpätä pois päältä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisessä digitreenit-jutussa on kattavasti käsitelty wifi-verkkojen ominaisuuksia. Hyvä nyrkkisääntö tosiaan on, että wifi kannattaa ottaa pois päältä, jos sitä ei tarvitse. Avoimien wifi-verkkojen kanssa tulee noudattaa varovaisuutta, sillä akun kulutuksen lisäksi niiden käyttöön liittyy suuria tietoturvariskejä.

Viestintäviraston sivuilla on lukuisia artikkeleita wifi-verkkojen käytöstä ja niiden turvallisuudesta:

https://legacy.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/tietoturvanyt/2014/09/ttn201409171602.html

https://legacy.viestintavirasto.fi/viestintavirasto/blogit/2017/mitawifi-verkkojenturvattomuudestaseuraakayttajalle.html

55 ääntä

Kommentit

Tarpeelliseksi koettua tietoa, hyviä artikkeleita. Saa paljon uutta viimeisintä tietoa.