Otsikko
Suomessa on puhuttu maahanmuuttajien integraatiosta jo vuosikausia hyvin heikoin tuloksin. Asiatilan julkinen aktivoiminen ei vain näytä politiikkojakaan…

Kysytty

Suomessa on puhuttu maahanmuuttajien integraatiosta jo vuosikausia hyvin heikoin tuloksin. Asiatilan julkinen aktivoiminen ei vain näytä politiikkojakaan kiinnostavan saati sitten maahanmuuttajia vaikka ilmeistä tarvetta olisi ellemme sitten halua pysyvästi siirtyä Ruotsin malliin. Eräs vaihtoehto voisi olla helpomman ja keskitetyn tiedottamisen esillenostaminen ja lähes kaiken tiedon keräämisen yhteen ainakin ilmaisten julkaisujen osalta.

Mitä muita ilmaiseksi tilattavia lehtiä Suomen ministeriöt, virastot tai muut organisaatiot julkistavat kuin esim. Kehitys-Utveckling-lehti, joissa kerrotaan kehitys-, ym. asioista etenkin ulkomaisista kohteista ja joissa on ainakin yksi, mieluiten useampi artikkeli jollain muulla kielellä kuin suomeksi (englanniksi, espanjaksi, kiinaksi, swahiliksi, jne.).

Valitettavasti 3-2023 Kehitys-Utveckling-lehden koko sisältö oli vain suomeksi. Milloinkohan Ulkoministeriön toimituskunta herää nykytodellisuuteen ja muistaa integraation merkityksen.

Vastaus

Vastattu

Ajantasaista listausta ministeriöiden julkaisemista maksuttomista aikakauslehdistä ei löytynyt. Ulkoministeriö julkaisee myös maksutonta Kauppapolitiikka-lehteä, mutta sen artikkelit ovat enimmäkseen suomeksi. Työ- ja elinkeinoministeriön Työpoliittisesta aikakauskirjasta löytyy englanninkielisiä tiivistelmiä julkaisun sisältämistä artikkeleista.

Etusivu - Kauppapolitiikka

Työpoliittinen aikakauskirja - Työ- ja elinkeinoministeriön verkkopalvelu (tem.fi)