Otsikko
Suomessa lauantaisin ei ole enää tarvinnut mennä kouluun kevätlukukauden 1971 päättymisen jälkeen. Ranskassa käsittääkseni käytiin vielä äskettäin koulussa…

Kysytty

Suomessa lauantaisin ei ole enää tarvinnut mennä kouluun kevätlukukauden 1971 päättymisen jälkeen. Ranskassa käsittääkseni käytiin vielä äskettäin koulussa myös lauantaisin. Missä päin maailmaa käydään vielä nykyään koulussa lauantaisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ranskassa koululauantait poistuivat ja siellä on kouluissa siirrytty nelipäiväiseen työviikkoon  (maanantai, tiistai, torstai, perjantai). Jotkin koulut ovat olleet uudistuksessa (réforme des rythmes scolaires) nopeampia,jotkin taas hitaampia, esimerkiksi katoliset yksityiskoulut.

Israel  News -lehden mukaan israelilaiskoulut ovat tätä nykyä ainoita kehittyneessä maailmassa, joissa  noudatetaan 6-päiväistä työviikkoa. Siellä  tosin lauantai on vapaa. Koulua käydään sen sijaan sunnuntaisin,

https://www.mma.fr/zeroblabla/rentree-scolaire-nouveaux-programmes.html…

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-bank-of-israel-israel-last…