Otsikko
Suomalainen vanha elokuva! Mies menee Suomen väestötietorekisteriin ja yrittää pyyhkiä kaikkia tietoja pois… :)))

Kysytty

Suomalainen vanha elokuva! Mies menee Suomen väestötietorekisteriin ja yrittää pyyhkiä kaikkia tietoja pois… :)))

Vastaus

Vastattu

Tällainen kohtaus on ainakin Risto Jarvan vuonna 1977 ohjaamassa elokuvassa Jäniksen vuosi. Ihan omien muistikuvien pohjalta.

Myös elokuvan juoniselostuksessa se mainitaan. Elokuvan päähenkilö Vatanen taisi jopa onnistua henkilötietojensa tuhoamisessa. Teko tosin havaittiin.

https://www.ristojarvaseura.fi/janiksen-vuosi/

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Jäniksen vuosi-elokuva tulossa TV3:lla huomenna 5.4.2024 klo 19.30.