Suomalainen lyhytelokuva hukassa. näytetty 2010-televisiossa yle? Suomalainen vodka turisti eksyy virossa ja päätyy virolaisen taksikuskin vieraaksi maalle…

Kysytty

Suomalainen lyhytelokuva hukassa. näytetty 2010-televisiossa yle? Suomalainen vodka turisti eksyy virossa ja päätyy virolaisen taksikuskin vieraaksi maalle jolla menossa taloremontti. taksikuskin vaimo ei oikein hyväksy vodkaturistia. elokuvan tapahtumat pääosin tapahtuu talon sisätiloissa. Mikähän elokuva on kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Arvo Tuomisen vuonna 2007 ohjaama 47-minuuttinen dokumenttikomedia "Vodkaturistit", jossa mukana myös näyttelijä Ville Haapasalo.

Ohjelmakuvauksen mukaan elokuvassa käsitellään tosin Leningradia:

"Dokumenttikomedia neuvostoajasta, jolloin suomalaiset matkasivat sankoin joukoin Leningradiin ryyppäämään ja elämään kuin ruhtinaat."

Elokuvaa on esitetty ainakin vuosina 2008 ja 2009 YLE TV1-kanavalla.

Se on katsottavissa myös suoratoistona KAVIn Radio- ja TV-arkiston asiakaspisteillä, koronarajoitukset huomioiden.