Sotalaiva, rakennettu Venäjällä 1900-luvun alussa .Ollut tiettävästi toisessa maailmansodassa Suomen laivastossa S-2 nimellä.Koska uponnut ja missä?

Kysytty

Sotalaiva, rakennettu Venäjällä 1900-luvun alussa .Ollut tiettävästi toisessa maailmansodassa Suomen laivastossa S-2 nimellä.Koska uponnut ja missä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on torpedovene S-2, joka upposi 4. lokakuuta 1925 Pohjanlahdella. Alus valmistui vuonna 1900. Lisää tietoa onnettomuudesta on kirjassa Torpedovene S-2:n muisto (Otava 1925).