Siviileiden aseet ja kriisiaika Niistä sitä, että saatettaisiinko niitä otta käyttöön mahdollisena "harmaana aikana" tai sodan aikana (jota toivottavasti ei…

Kysytty

Siviileiden aseet ja kriisiaika
Niistä sitä, että saatettaisiinko niitä otta käyttöön mahdollisena "harmaana
aikana" tai sodan aikana (jota toivottavasti ei ikinä tule)? Siis tarkoitan
armeijan myymiä vanhoja pystykorvia, ukkopekkoja, siviileitten itse
hankkimia mausereita ja muita ominaisuuksiltaan ja kalipereiltaan
sotilasaseiksi kelpaavia. Entä ihmisten pihalla olevat museotasoiset pst ja kenttätykit, yms. yksityiset asekeräilyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valmiuslain 16 luku määrittelee tavaroiden luovutusvelvollisuudet poikkeusoloissa.