Siirretäänkö kirjastosta poistoon aikakauslehtiä? Jos mietitte mitä tehdä poistettaville aikakauslehdille, niin olisimme kiinnostuneita niistä! Käyttäisimme…

Kysytty

Siirretäänkö kirjastosta poistoon aikakauslehtiä? Jos mietitte mitä tehdä poistettaville aikakauslehdille, niin olisimme kiinnostuneita niistä! Käyttäisimme niitä materiaalina lasten museopedagogiikka-työpajoissa Pohjanmaan museossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossa säilytetään ja varastoidaan vain osa aikakauslehdistä, mitä meille tilataan. Osa lehdistä säilytetään pysyvästi ja osa poistetaan esim. 5 vuoden varastoinnin jälkeen. Joten lehtiä todellakin poistetaan runsaasti vuodenvaihteen tienoilla.

0 ääntä

Kommentit

Olemme saaneet askartelukäyttöön aikakauslehtiä paikkakuntamme kirjastosta. Käytännössä olemme hyvissä ajoin ennen tuota vuodenvaihteen poistoa käyneet paikan päällä sopimassa siitä, että jonkin verran lehtiä otetaan meille sivuun. Sovimme myös noutopäivän, ettei kirjaston tarvitse säilyttää lehtinippuja pitkiä aikoja.