Otsikko
Shakespeare/ ei viehätä mua miehet ei naiset liioin… Tekijän tiedän, mutta mikähän runo? Soneetti?

Kysytty

Shakespeare/ ei viehätä mua miehet ei naiset liioin… Tekijän tiedän, mutta mikähän runo? Soneetti?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä taitaa olla Shakespearen näytelmä Hamlet, toinen näytös, 11. 2. Rosencrantzin, Guildensternin ja Hamletin käymässä keskustelussa Hamlet toteaa:

"MInua ei huvita mies eikä nainen, vaikka kuinka vetäisitte naamaanne vinoon" (Eeva-Liisa Manner, 1981)

"Ei miehestä ole minulle iloa, ei naisestakaan, vaikka hymystänne päätellen sitä väitätte," ((Veijo Meri, 1982)

"Ihminen ei kiinnosta minua - ei mies eikä nainen, vaikka hymynne näyttää tarkoittavan sitä" (suom. Matti Rossi, 2013)