Selvitän missä lähiomaiset taistelivat talvi- ja jatkosodassa. Eräs omainen paleltui alaraajoistaan Raatteen taisteluissa tammikuun alussa 1940. Hän toipui,…

Kysytty

Hei,
Selvitän missä lähiomaiset taistelivat talvi- ja jatkosodassa. Eräs omainen paleltui alaraajoistaan Raatteen taisteluissa tammikuun alussa 1940. Hän toipui, mutta jälkitarkastuksessa, jatkosodan liikekannallepanon yhteydessä palvelusluokaksi todettiin LTO BI81d tai LTO BI8/d (kuvakaappaus sotilaskantakortista ei onnistunut tänne). Mitä tämä luokitus tarkoittaa selkokielellä.

Kiitoksia vastauksesta (ja hyvästä palvelusta).

Vastaus

Vastattu

Talvisodan aikana ja jatkosodan alkuvuosina käytössä olleen vuoden 1935 lääkärintarkastusohjesäännön mukaan BI 81d:n merkitys on "Isonvarpaan viallisuus, kuten jäykkyys y.m., yhdessä muiden varpaiden puuttumisen kanssa."