Sanooko Timo Soini, että jääraveissa vai jääradoissa on kiva ajaa? Kuulostaa siltä, kuin hän sanoisi "jääradoissa", mutta eikö sen paremminkin kuuluisi olla …

Kysytty

Sanooko Timo Soini, että jääraveissa vai jääradoissa on kiva ajaa? Kuulostaa siltä, kuin hän sanoisi "jääradoissa", mutta eikö sen paremminkin kuuluisi olla "jääraveissa", koska hän sanoo myös, että iltaraveissa on vielä kivempi ajaa ja kuninkuusraveissa kaikista kivointa?

Vastaus

Vastattu

Ilmeisesti kyse on vuoden 2015 vaalien ns. jytkytys-puheesta. Soini sanoo siinä, että "jääraveissa on kiva ajaa".

Lähde:

Iltasanomat: Timo Soinin jytkytys-puhe sanasta sanaan https://www.is.fi/vaalit2015/art-2000000912022.html