Otsikko
Saksalaiset Konrad Most ja Franz Mueller-Darß kirjoittivat yhdessä kirjan „Anweisung zum Abrichten und Führen des Jagdhundes” vuonna 1934. Kirja käännettiin …

Kysytty

Saksalaiset Konrad Most ja Franz Mueller-Darß kirjoittivat yhdessä kirjan „Anweisung zum Abrichten und Führen des Jagdhundes” vuonna 1934. Kirja käännettiin (Ebenhoch, Astrid (2012): Hounds and People. Die Dominanz-Theorie – Eine Deutsche Erfindung, katso myös Bradshaw, John (2013): Koiruus: Tiede auttaa ymmärtämään koiraasi).

Kysymykseni on, milleköhän kaikille kielille kyseinen kirja käännettiin (ja milloin)? Kiitos mahdollisesta vastauksesta! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

ilmeisesti kirjaa ei ole muille kielille käännetty, ainakaan sitä ei tekijöiden nimellä löydy.
Konrad Most on kuitenkin julkaissut 1910 kirjan, joka on englantilaiselta nimeltään Training Dogs: A Manual. Tästä on olemassa ainakin italiankielinen käännös; L'addestramento del cane con particolare considerazione del cane poliziotto e da difesa individualmente e senza punizioni.