Saisinko suomeksi tietoa italialaisesta kansanmusiikkiyhtyeestä Nuova Compagnia di Canto Popolare. Musiikkityyli yms.

Kysytty

Saisinko suomeksi tietoa italialaisesta kansanmusiikkiyhtyeestä Nuova Compagnia di Canto Popolare. Musiikkityyli yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuova Compagnia di Canto Popolare on italialainen musiikkiryhmä, joka on erikoistunut Campanian alueen musiikkiin (alueen pääkaupunki on Napoli). Se perustettiin 60-luvun lopulla (vuosiluku vaihtelee lähteestä riippuen, myöhäisin löyämäni vuosiluku oli 1970).

Nuova Compagnia di Canto Popolare:n musiikin pohjalta löytyy kielitieteellisiä ja musikologisia tutkimuksia alueen perinteisestä laulumusiikista, jolle yhtye on antanut oman leimansa. NCCP:n musiikkia kutsuttiin ryhmän alkuvuosina folkiksi, tänä päivänä sitä voisi luonnehtia maailmanmusiikiksi tai etnomusiikiksi.

Suomenkielistä tietoa NCCP:sta löytyi vain vähän. Verkosta löytämiini linkkeihin  pääset alta.

Italiaksi
https://it.m.wikipedia.org/wiki/Nuova_Compagnia_di_Canto_Popolare

Suomeksi
https://fi.qaz.wiki/wiki/Nuova_Compagnia_di_Canto_Popol