Sain sähköpostia jossa ilmoitetaan että laina-aika umpeutuu huomenna 19.5 , miten jatkan aikaa netissä?

Kysytty

sain sähköpostia jossa ilmoitetaan että laina-aika umpeutuu huomenna 19.5 , miten jatkan aikaa netissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusiminen on mahdollista, jos sinulla on lainauskorttiin kuuluva tunnusluku. Muussa tapauksessa tunnusluku pitää ensin hankkia käymällä kirjastosta. Tunnusluvun saa osoittamalla henkilöllisyytensä. Nelinumeroisen tunnusluvun saa itse valita. Kun tunnusluku on kerran hankittu, uusiminen on helppoa. Kirjaudutaan nettisivuille (www.helmet.fi), valitaan kohta Omat tietoni (sivujen oikeassa yläkulmassa, syötetään nimi, kirjastokortin numero sekä valittu tunnusluku ja valitaan kohta Näytä asiakastiedot. Näkyviin tulee luettelo lainoista ja varauksista. Klikkaamalla ao. kohtaa pääsee uusimaan joko kaikki lainansa tai valitsemansa lainat. Mikäli ao. niteestä ei ole varauksia, lainat voi uusia tällä tavoin kolme kertaa. Tämän jälkeen nettiuusiminen ei ole enää mahdollista, vaan lainat täytyy välillä palauttaa.