Otsikko
Sain perinnäksi taulun. Taulun alareunassa tekstit: C.Wentorf Pinx ja toisessa nurkassa teksti:Alex Vincent's Kunsforlag Eneret. Taulu on mustavalkoinen,joten…

Kysytty

Hei,sain perinnäksi taulun. Taulun alareunassa tekstit: C.Wentorf Pinx ja toisessa nurkassa teksti:Alex Vincent's Kunsforlag Eneret. Taulu on mustavalkoinen,joten tuli mieleen olisiko kyseessä valokuva? Taulun nimi on Sommeraften ved den danske Kyst

Vastaus

Vastattu

Näillä tiedoilla vaikuttaisi, että kyse on tanskalaisen taidemaalarin Carl Wentorfin (1863–1914) teoksesta otetusta valokuvasta tehdystä painokuvasta, jonka on julkaissut tanskalainen kustantaja Alex Vincent's Kunstforlag. Kyseinen taidekustantaja julkaisi taideteosten kuvia muun muassa postikortteina. Kustantaja Alex Vincent (1861-1916) perusti yrityksensä Kööpenhaminassa 1890. Yrityksen toiminta jatkui ainakin 1950-luvulle asti.

Tanskan kuninkaallisen kirjaston digitaalisissa kokoelmissa on kuvia useista Wentorfin teoksista, mutta ei valitettavasti juuri kyseisestä taulusta.

Lähteet:

Carl Wentorf Kunstindeks Danmark –sivustolla.

Alex Vincent's Kunstforlag Pia & Per Sørensenin kotisivulla.