Saanko verkosta listattua vuonna 1981 ilmestyneen suomenkielisen kaunokirjallisuuden?

Kysytty

Saanko verkosta listattua vuonna 1981 ilmestyneen suomenkielisen kaunokirjallisuuden?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian, Fennican, verkko-osoite on http://fennica.linneanet.fi/
Haluamasi listauksen saat Fennicasta esim. seuraavaa hakupolkua käyttämällä: HAKU->HAUN RAJAUS (julkaisuvuoden kohdalle molempiin ikkunoihin 1981, kieleksi ja julkaisumaaksi Suomi)->ASETA RAJAUKSET. Perushaussa haku onnistuu esim. kaunokirjallisuuden UDK-luokan numerolla. HAKUSANAT-ikkunaan kirjoitetaan udk:894.541 ja hakutyypiksi valitaan LUOKITUS. Tulokseksi saadaan lista v.1981 Suomessa ilmestynestä kaunokirjallisuudesta lajeittain (runot/894.541 -1, näytelmät/894.541 -2, kertomakirjallisuus/894.541 -3 jne.) teoksen nimen mukaisessa aakkosjärjestyksessä. Jos haluaa esille vain listan romaaneista ja novelleista kirjoitetaan hakulausekkeeksi udk:894.541 -3 ja valitaan hakutyypiksi luokitus.