Saako vähän kärähtäneitä piparkakkuja antaa linnuille tai oraville?

Kysytty

Saako vähän kärähtäneitä piparkakkuja antaa linnuille tai oraville?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Palaneen ruoan syöminen ei liene terveellistä kenellekään, mutta tuskinpa pienestä määrästä on haittaa. Birdlife-sivuston mukaan linnuille voi antaa monenlaista ruokaa, jos se ei ole pilaantunutta tai suolaista. Sama pätee varmaankin myös oraviin. Lisää tietoa linnuille tarjottavasta ruoasta:

http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/talviruokinta.shtml#ruoka