Kreikkaan sijoittuva dekkari?

Kysytty

Olin Kreikan kiertomatkalla mm. Meteorassa. Opas kertoi jostain dekkarista, joka sijoituu noihin luostareihin tai ainakin Kreikkaan. Muistaakseni kirjailija on suomalainen. En osaa oikein muuten etsiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Heikki Valkaman Laserjuuri? Siinä liikutaan Japanin ohella Kreikassa ja käydään myös kreikkalaisessa luostarissa jäljittämässä vanhaa kirjoitusta, jonka avulla yritetään löytää muinainen maustekasvi.

2 ääntä

Kommentit

Ellei tekijä suomalainen, niin asiaa ilman varsinaisia luostareita hipaisevat ainakin Mary Stewartin vanhat romanttiset jännärit Tapaaminen Korfussa, sekä Veljeni Michael. Jälkimmäisessä vilahtaa mm. vanha patsas O Eniochos. Eli kilpavaununajaja.